Årets Stabæk-gutt/jente 2021

Årets Stabæk-gutt/jente er Helene og Morten Marwell-Hauge!

2022-04-07

Det er knapt mulig å delta i et arrangement eller en trening i regi av Stabæk hvor ikke enten Morten og/eller Helene bidrar. Vi snakker om en tidsepoke på 7-8 år.

De har sammen tre flotte gutter som alle er løpere i Stabæk alpint (dvs. Christopher har flyttet videre til Dønski) – hvilket i seg selv imponerende. Helene og Morten bidrar langt utover det som er forventet av oss foreldre. Morten kjører tidtaker på renn, både hjemme og borte. Morten bidrar i bakken både på trening og renn – han har endog egen skreddersydd radiolomme. Morten kjører preppemaskin og scooter i Kolsås. Morten kjører heis i Kolsås. Morten bestiller alt som trengs for hele klubben på Raubergstulen. Det eneste Morten ikke bidrar med er musikk fra speakerbua i rennsammenheng – hans hang til gammel dansebandmusikk er så sær, at der har klubben heldigvis satt foten ned. Morten sitter i styret i aksjeselskapet som eier bakken. Morten sitter i styret i Stabæk Alpin. Morten har hatt så mange tillitsverv i Stabæk at listen blir for lang for å ramse opp her, men flere perioder som oppmann og i styret kan nevnes. Helene er med på sammen måte, men har sitt fokus på skiskolen – som mer et svært viktig økonomisk fundament for klubben og senere for bakken – og for varmestua, som hun driver på en utmerket måte. Og ikke minst – hun holder ut med Morten, noe som jo i seg selv kvalifiserer til en hederspris.

Helene og Morten er mer enn ildsjeler – de er så dedikerte at det er vanskelig å se for seg Stabæk alpin uten. De er nærmest Stabæk alpin. Vi har alle mange gode grunner til å hylle dem i dag, med denne prisen – sjeldent har noen fortjent den mer!

Årets Stabæk-gutt/jente er Helene og Morten Marwell-Hauge!