U8

U8 er gruppen for de yngste og fungerer som en introduksjon til alpinsporten. Gruppen består primært av 1. og 2. klassinger. Lek og moro er sentralt for å oppnå skiglede og mestring. Det legges opp til at løperne har andre aktiviteter gjennom sommersesongen. Utstyrsbehovet er veldig begrenset for U8-løpere. Det holder lenge med et par ski og kun hjelm er påbudt. Vi anbefaler alle løpere å bruke ryggplate.

Barmark

Fra høstferien til det blir snø i Kolsåsbakken har vi barmarkstrening en dag i uken. Dette er en viktig arena for å bli kjent uten hjelm før vintersesongen starter.

Skitrening

To dager i uken i Kolsåsbakken.

Samlinger

Løperne er med på klubbens årlige familiesamling i november/desember.

Renn

Klubben arrangerer diverse renn i Kolsåsbakken som de yngste løperne deltar på. I tillegg deltar mange på andre skirenn i lokalmiljøet. Bamas Alpinfestival i mars er sesongens høydepunkt.

Forkunnskaper

For å være med, må løperne kunne stå kontrollert på ski ned Kolsåsbakken og håndtere heisen på egenhånd.

For nybegynnere anbefales Stabæk Alpinskole.

I Stabæk Alpin er det «plass til alle, og det er lov å bli god». Det tilstrebes å gi et godt sportslig tilbud til alle, uansett nivå.

Oppmann

Endre Folge
endre.folge@gmail.com
Tel: 950 35 960

For kjøp av alpinutstyr, sjekk vår Facebook-side, Kjøp/salg Stabæk Alpin

Alpinkole i Kolsåsbakken

Alle barn som har lyst til å lære å stå på ski er velkomne til oss i alpinskolen i Kolsåsbakken. Vi tilbyr skikurs på alle nivåer for barn født i 2016 og tidligere. Stabæk Alpin driver skiskolen i Kolsåsbakken i samarbeid med Kolsås Skisenter. Det blir alpinskole på kveldstid alle ukedager (mandag – torsdag). I tillegg tilbyr vi alpinskole etter skoletid med henting på noen utvalgte skoler i Bærum på tirsdager og torsdager.

Se kursplan, priser og påmelding

Stabæk Alpinskole drives av Stabæk Alpin i samarbeid med Kolsås Skisenter

Kontaktperson: Helene Marwell-Hauge