Björn Buskqvist 2015-12-17 11:03:51

Knøttecup 2020

Velkommen til bandyturneringen Stabæk Knøttecup 2020

Turneringen arrangeres av Stabæk Bandy og spilles søndag 2.Februar.

Påmelding og mer info via denne link:

Regler:

-          6 spillere på hvert lag, inklusive keeper. Laget kan benytte inntil 12 spillere. Innbytte skjer fra midten av banen, ikke bak mål.

-          Hver kamp spilles som 1 x 25 minutter

-          Det er ikke tillatt å benytte spillere som er født tidligere enn det årstallet som gjelder for den aktuelle årsklassen. Jenter kan være 1 år eldre.

-          Bortelag er ansvarlig for å stille med vikedrakter, dersom begge lags hjemmedrakter er av lik farge.

-          Hjemmelaget holder baller til kampen. Det skal være baller ved hvert mål

-          Hjørneslag utføres som i fotball – innslag fra hjørnet. Forsvarende lag må ikke stå bak dødlinjen.

-          Straffeslag og utvisninger

• Det skal ikke tildeles verken utvisninger eller straffeslag i denne årsklassen. Dersom forseelse er av slik art at spilleren burde utvises, skal dommeren be lagleder bytte ut spilleren og henstille lagleder om å forklare til spilleren at dette ikke er tillatt på bandybanen. Straffeslag gjøres om til frislag og trekkes 12 meter ut fra mål.

-          Oppførsel

• Spillere, lagledere og foreldre henstilles til å vise god oppførsel ovenfor alle spillere, både egne og andres lag, foreldre seg imellom og ikke minst ovenfor våre unge dommere. En dommer baserer alle avgjørelser på skjønn og det er ingen anledning til å trekke dommerens skjønn i tvil. Bandy på dette nivået skal være moro for alle involverte – tap og vinn med samme sinn. Antall mål og resultat i kampene er helt uvesentlig – kampresultat blir ikke notert.

-          Ferdsel på isen

• Det er ikke tillatt å gå på isen uten skøyter – det gjelder også lagledere.

Parkering!

Vi henstiller alle om å benytte parkering på Ringstabekk Skole og i veiene i området. Det vil ikke være anledning til å parkere inne på banene eller i den del av Ringkroken som går til banen. Dette er av hensyn til beboerne i denne delen av veien.