Ønsker du å spille fotball i Stabæk Fotball?

Stabæk Fotball er opptatt av at alle som har lyst til å spille fotball skal få et tilbud som passer dem, enten de er spesielt ivrige og drømmer om å bli proff, eller om de er mest opptatt av å være med på et fotballag med vennene sine.

2015-08-06
Stabæk IF

Stabæk Fotball er et idrettslag i allianse med Stabæk Idrættsforening

For å oppnå dette på best mulig måte er fotbaltilbudet for barn mellom 7 og 12 år i Stabæk todelt:

• Barne- og ungdomsfotballen - for alle
  • Stabækakademiet - for de ivrigste

Barne- og ungdomsfotballen
Barne- og ungdomsfotballen er for alle! Ønsker du fleksibilitet til å drive med fler idretter - kanskje du driver med en vinteridrett som tar mye tid? Har du lyst å spille fotball mest fordi vennene dine er med, eller du har lyst å prøve deg litt på fotball for å se om du synes det er gøy? Da er barne- og ungdomsfotballen noe for deg.

Barne- og ungdomsfotballen er foreldredrevet, men det sportslige opplegget følger Stabæk Fotball sin suksessoppskrift. Det betyr at foreldrene i hver årgang samarbeider om å organisere og gjennomføre treninger og seriespill for sine barn. Stabæk Fotball stiller med baner og utstyr til disposisjon, bidrar med sportslig opplegg, erfaringsutveksling og trenerkurs for foreldre, samt legger til rette for at alt skal fungere best mulig.

Treningen gjennomføres normalt etter arbeidstid (mellom 17.00 og 21.00), og sesongen varer normalt fra april til oktober.

Dersom du ønsker å bli med, ta kontakt med Michael Søderstrøm, stabakif@online.no

Stabækakademiet
Dette er tilbud til de som er spesielt ivrige og ønsker organisert trening flere ganger i uken hele året.

Akademiets velkvalifiserte trener er ansatt i klubben og treningen gjennomføres normalt etter skoletid (mellom 14.30 og 17.00).

Les mer om Stabækakademiet på www.stabak.no/information-about-academy

Dersom du lurer på om dette er noe for deg, ta kontakt med Erik Rønstad, erik@stabak.no

Revitalisering av breddefotballen i Stabæk
Stabæk Fotball har bygget opp et av Norges aller beste elite-/akademitilbud for barne- og ungdomsfotball - Nå skal vi gjøre detsamme med barne- og ungdomsfotballen!

Stabæk Fotball har barne- og ungdomsfotball i dag, men blant annet på grunn av begrenset banekapasitet har det vært utfordringer knyttet til å satse 100 prosent.

Gjennom et samarbeid med vår kjære naboklubb, Frem 31, og Bærum Kommune ser det nå ut til at vi får til en løsning som gjør det mulig å realisere full satsning på barne- og ungdomsfotballen.

Bærum Kommune har nemlig stilt seg bak en løsning hvor Stabæk Fotball og Frem 31 samarbeider om driften og utnyttelsen av en ny kunstgressbane i Nordraaks vei på nedre Stabæk.

Dersom bygging av banen går etter planen, kan den stå klar til bruk allerede våren 2016. Dette er fantastiske nyheter som gjør at vi i Stabæk Fotball kan satse på barne- og ungdomsfotballen for fullt fra og med 2016 sesongen.

Det skal etableres en egen organisasjon dedikert til å drive barne- og ungdomsfotballen, og den skal være foreldredrevet slik som de aller fleste vellykkede fotballklubber er. Det betyr at vi foreldre må gå sammen og bidra med de ressurserne vi har. Noen har sikkert lyst til å bidra med sin trener- og fotballkompetanse, kanskje du har gode organisatoriske- eller administrative evner, mens andre kan bidra med alt fra skolisse-knyting til kakebaking. Grunntanken er at jo flere vi er som bidrar, jo enklere og morsommere blir det for alle - ikke minst barna!

Dersom du har lyst å bidra til at ABSOLUTT ALLE barn ved Stabekk og Jar barneskole (andre er også velkomne) som har lyst til å sparke fotball med vennene sine, får spille i Stabækdrakt - ta kontakt med Michael Söderström, stabakif@online.no

Nærmere informasjon om påmelding til barne- og ungdomsfotballen for 2016 sesongen kommer i løpet høsten 2015.