Stabæk Idrætsforenings Pokal (Årets idrettsutøver)

Stabæk IFs årsmøte 28.mai ble det utdelt hederstegn.

2019-05-31

ÅRETS IDRETTSUTØVER
STABÆKS IDRÆTSFORENINGS POKAL

Stabæk IFs hederstegn "Stabæks Idrætsforenings Pokal" tildeles Cathinka Lunder.

Et enstemmig styre står bak vinneren av Stabæk-pokalen i år; og vinneren er 15 år og representere klubben i alpin.

Cathinka%20Lunder%20bl%E5%20himmel.jpg

Nominasjonen sier følgende;

Årets vinner har alltid vært en aktiv jente som har drevet med forskjellig aktiviteter og idretter opp gjennom barndomsårene. Første gang hun sto på ski var som 1-åring, og hun har vært aktiv med både håndball, fotball, tennis, turn, bandy, seiling og windsurfing. Dette har gitt henne et bredt treningsgrunnlag og et solid fundament i hennes unge skikarriere.

De siste årene har hun fokusert mest på ski og windsurfing. Når hun ikke står på ski er hun hjemme og trener barmark, er med Lysakerfjorden brettseiler klubb og windsurfer, eller med venner. De som kjenner henne beskriver årets vinner som en jente som er direkte, positiv, litt sjenert og som elsker å prestere.

Hun har de siste årene vært en av landets beste alpinister i aldersbestemte klasser, og har hevdet seg sterkt mot konkurrentene der mange har vært et år eldre, slik det er i aldersbestemte klasser. Merittlisten har allerede rukket å bli lang; hun er kretsmester i slalåm, storslalåm og Super-G i U14 og U16, har solide 2. og 3.plasser i Hovedlandsrennet (Uoffisielt NM) i alpin-grenene, og kvalifiserte seg til U16 EM i Topolino, Italia, hvor hun fikk 2.plass i Team Event og 12. plass i Storslalåm, hvor hun lå på 4. plass etter 1. omgang.

Vinneren er i ferd med å avslutte 10.klasse på Norges Toppidrettsgymnas Ungdomsskole. Hun har ambisjoner om å fortsette med alpint og søker i disse dager om plass på skigymnas for å kunne videreutvikle seg som alpinist og satse videre når hun neste år som første års junior er klar for å konkurrere med seniorer i internasjonale FIS renn.

Cathinka%20Lunder.jpg

Stabæk Idrætsforening ved Hovedstyret er stolt og glad over å tildele Cathinka Lunder Stabæk-pokalen for 2018.

Vi gratulerer!