NM - GULL!!!

Under glimrende forhold på Frogner Stadion viste Stabæk " champagnebandy" og slo Solberg 8-4 i NM-finalen.

2016-03-13
Einar

Dette var en kamp som Stabækgutta allerede etter siste semifinale hadde "bestemt" seg for å vinne. Det sure tapet mot Ready i fjor skulle revanseres. På et godt besatt Frogner Stadion fikk publikum se et Stabæk som fra avslag tok føringen. Allerede etter 7 min forserte Magnus glimrende inn fra høyre og ga Stabæk 1-0 ledelse. Etter denne perfekte innledningen rullet Stabæk opp det ene flotte angrepet etter det andre og gutta ga seg ikke før det sto 5-0 rett før pause. I 2. omgang kom Solberg mer med i kampen men var aldri i nærheten av å by Stabæk virkelig kamp om Kongepokalen. Solberg reduserte men Stabæk utlignet slik at da dommerene blåst for kampslutt var stillingen 8-4.

Stabæk viste i finalen et lagspill av høy kvalitet - laget var suverene i begge ender av banen!

Det er selvfølgelig hyggelig å kunne konstatere at en samlet presse i sine omtaler av finalen er enige om at  Stabæk svært fortjent vant NM-gullet.

Stor takk til gutta og trenerduo Nikolay og Kjetil.