Gullmerket

Stabæk IFs årsmøte 28.mai ble det utdelt hederstegn.

2019-05-29

Stabæk IFs nest høyeste hederstegn "Gullmerket" ble utdelt til Harald Kleven.

Harald Kleven tildeles for 2018 Stabæk IF Gullmerke for svært verdifull innsats for klubben.

Vibeke-Harald.JPG

Leder Vibeke Berge Almskog i Stabæk IF deler ut Gullmerket til Harald

Harald startet, som svært mange, sin idrettskarriere i Stabæk som bandyspiller. Han var allerede som ungdom storvokst med god reaksjonsevne og han ble derfor raskt en habil målvakt. En målvakt som opparbeidet seg stor respekt hos motstandere.

Ved siden av den aktive karrieren utmerket Harald seg som en svært nevenyttig kar og disse egenskapene har klubben gjennom årtier hatt svært god nytte av.

Hans lidenskap var bandy og etter sin aktive karriere ble han raskt koblet til klubbens elitelag som materialforvalter. Han ble «elsket» av gutta på laget! - ingen jobb var for liten eller for stor, Harald ordnet alt.

Parallelt med materialforvalter jobben ble Harald koblet inn som en "alt mulig mann" på Stabekkbanen. Han kunne alt og det han ikke var «spesialist» på tok han kort tid på å tilegne seg kunnskaper om.

Det er ikke den ting på Plassen som Harald ikke har vært direkte ansvarlig for å utføre.

Den arbeidsoppgaven som Harald nå i mer enn et kvart år hundre i bandykretser er blitt mest kjent for er å gjøre isen på på Plassen til Norges beste bandyis. Utallige er de rosende uttalelser som spiller og ledere har gitt Harald for glimrende spilleforhold på Plassen.

Harald ser aldri på om de nødvendige arbeidsoppgavene på Plassen må utføres på nattes tid, det er utallige timer som Harald har utført på Plassen når vanlige mennesker sover!

Da kunstisen ble etablert fikk Harald ansvaret for driften av kunstisanlegget, en jobb som han alltid har utført til alles tilfredshet. Det er Ikke bare kunstisen på Plassen som har hatt nytte av Haralds kapasitet, han har alltid vært villig til å hjelpe andre baner med gode råd.

Harald har et vinnende vesen som gjør han svært godt likt blant barn og ungdom.

Det kunne være sagt mye mer om Haralds innsats for Stabæk IF, men det avsluttes med noe som ingen andre i klubben kan match - Harald har ofret 2 - 3 fingre for Stabæk!