Kunstisprosjektet på Stabekkbanen er satt på pause. Det jobbes med å etablere naturis.

Det blir dessverre ikke kunstis på Stabekkbanen i år.

2021-11-30
dl@stabaekif.no

Beslutningen er tatt etter vurdering med påfølgende anbefaling gjort av prosjektleder Norconsult, Vidar Havelen, IceSport og utførende entreprenør, Arbeidsfellesskapet BES Skaaret ANS (ABS).

Stabæks interne prosjektgruppe støtter seg til anbefalingen, som er basert på følgende:

Kommunens VA-prosjekt er 6-8 uker forsinket. Det har ført til at ferdigstillelse av banen må skje på et tidspunkt hvor værforholdene er svært utfordrende. Per dags dato er det kuldegrader og snøfall. Det er også meldt kuldegrader de nærmeste 8-10 dagene. Selskapet som skal legge og sveise rørene har to ganger kommet til Stabekkbanen, men har ikke kunnet utføre arbeidene som planlagt, og andre avtaler har medført at de har vært nødt til å demobilisere. Det er i tillegg svært utfordrende å sveise rør når det er minusgrader og utførende firma vil ikke garantere for kvaliteten. De har meldt at de kan komme i januar å gjøre et forsøk gitt at det settes opp varmetelt, men disse arbeidene vil da ta 4 uker.

Dette er utrolig leit for bandygruppen vår. Ved å utsette reetableringen av kunstisanlegget, vil risiko for setningsskader reduseres og kvaliteten på arbeidene sikres på en vesentlig bedre måte slik at det nye anlegget vil tåle titusentals timer med bandyglede.

Det blir naturis på Stabekkbanen. Før vanningen av banen kan starte må varmerørene legges, grøfter må fylles og noe avretting må gjøres.

I henhold til ønsket fremdrift og blå farve på gradestokken, vil vi kunne ha is til jul.

Takk for all støtte, engasjement og innsats på dugnadstimer. Takk for all støtte ved kjøp av baneandeler og panteinnsats. Dette er uvurdelig og vil komme til nytte!

Mars
18192021222324

Til deg som leverer inn lotto eller tippekupong (og noen andre spill)
Nå kan du samtidig støtte klubben i ditt hjerte – du bestemmer selv over en liten andel av tippemidlene gjennom Grasrotandelen!

Grasrotandelen er en ordning fra Norsk Tipping, hvor du som registrert spiller kan velge ett lag eller én forening som du ønsker å støtte - din Grasrotmottaker. Vi oppfordrer deg til å støtte STABÆK IDRÆTFORENING!

Ved spill hos Norsk Tipping vil inntil 7 % av innsatsen gå direkte til ditt lag eller forening. Merk at
Grasrotandelen ikke på noen måte går ut over innsatsen eller premien din - du blir ikke belastet noe for å være grasrotgiver.

Registrer deg her