Alle treninger og kamper og aktiviteter innstilles fra i dag

Stabæk IF tar risiko for smittespredning av Covid-19 virus svært alvorlig og følger nøye med på pålegg og anbefalinger
som kommer fra helsemyndigheter, kommune og idrettsforbund.

Klubben har besluttet at alle treninger og kamper og aktiviteter innstilles fra i dag.

2020-03-12

Dette gjelder inntil ny beskjed blir gitt

Viktig at dette distribueres videre til alle trenere, aktive og andre berørte.

Se mer informasjon:

Viken fylkeskommune  nå  med følgende retningslinjer for å bidra til å hindre smittespredning:

• Som et generelt råd ved alle infeksjoner, ber vi syke personer holde seg hjemme og ikke komme på skolen.
  • Begrens håndhilsning, kyssing og klemming – dette kan redusere overføring av smitte.
  • Hold minst én meters avstand til både friske personer og de som hoster eller nyser, når det er mulig.
  • Unngå så langt det er mulig å ta deg i ansiktet – virus kan overføres fra hendene til munnen og slimhinnene i øyne og nese. Derfra kan viruset transporteres inn i kroppen.

Vi i Stabæk IF, ber også barn av foreldre som har vært i områder med vedvarende smitte om å holde seg hjemme fra trening i 14 dager uavhengig av symptomer eller ikke.

Dette gjelder også uavhengig av smittestatus for den regionen man befant seg i på et angitt tidspunkt.
Begrens håndhilsing og klemming.

Vi i Stabæk IF gjør for øvrig som Norges Idrettsforbund og følger daglig de offentlige anbefalingene, som forvaltes av Folkehelseinstituttet.

Dersom du er usikker ift egen helse, og hvorvidt du bør testes, vennligst ring din fastlege, dernest legevakten på 116 117.
815 55 015 er nummeret til informasjonstelefonen om Korona.
Siste oppdaterte info til befolkningen ligger her:

Fra Norges Idrettsforbund:

Vi oppfordrer våre organisasjonsledd om å følge de rådene og retningslinjene som oppdateres jevnlig fra Folkehelseinstituttets hjemmesider og Utenriksdepartementet generelle reiseråd til utlandet.