SPORTSLIG PLAN - VISJON OG MÅL

Visjon

•Stabæk Alpin – en alpinklubb for alle – der løperne trives – utvikler seg – og yter!

Mål:

•Stabæks alpinvirksomhet er primært rettet inn mot barn og ungdom som ønsker å drive alpin skikjøring som konkurranseidrett. Innunder dette er Stabæks målsetning:
–Gi et bredt tilbud om alpin skikjøring til barn og ungdom som dekker alle nivåer
–Fremstå som attraktiv for alle som ønsker å satse på alpint
–Utvikle løpere som er blant landets beste i alle aldersklasser over 12 år, samt være representert på Norges ulike representasjons/landslag
–Klubben skal tiltrekke seg og utvikle trenere med høy kompetanse
–Det skal skapes et sunt og godt miljø hvor løpere, foreldre og trenere trives og ønsker å bruke fritiden sin
–Klubben skal bidra til et godt og konstruktivt samarbeid med andre alpinklubber

Sportslig opplegg

•Stabæk skal ha et tilbud som omfatter et bredt spekter av ferdighetsnivåer og alders­trinn. Vårt sportlige opplegg omfatter alt fra skiskole til et omfattende treningsprogram rettet mot de som drømmer om å bli toppalpinist. Sentralt i det vi gjør er å skape skiglede, vennskap og entusiasme.